Wednesday, January 21, 2009

lite grann på svenska

Så, det är verkligen sant att alla svenskar pratar engelska och det är lite svårt att snacka med svenskarna på svenska när dem vet att jag är bättre på engelska och kommer från USA. Men, om jag börjar på svenska och försöker att tala utan brytning, då kan jag lura dem att tala svenska med mig. De kanske tror att jag har bott här, eller nåt.

Jag är så glad att vara i sverige. Allting är bättre än saker som finns i USA. Jag vet att jag ska ha en jättebra tid här i sverige och jag hoppas att jag kommer hem med mer kunskap av världen och med bra vänner som jag ska aldrig aldrig förlora eller glömma.

2 comments:

Omi said...

Jag är så avundsjuk att du är där, och jag finns här. Det låter att du har en bra tid, så det bra. Och jag tycker om alla dina fotos.

Unknown said...

Yeon-Hee. Your blog is awesome. I never knew you were so smart ;) I don't normally read blogs, but I read yours. It sounds so fun and interesting and I know you are going to have the time of your life. I am happy you arrived safely to your destination. I miss you. Beautiful pictures. Love you... Cousin Lina